კომპანია “Tesla” პიტერ დრაკერის 5 სასიკვდილო ბიზნეს ცოდვის მიხედვით V
V
კარის სახელურების პრობლემა
სურათი 78 Tesla კარის სახელურების პრობლემა
ყველა Tesla-ს ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული მახასიათებელია მისი ფუტურისტული კარის სახელურები, რომლებიც გარეთ გამოდის. უფრო მაღალი დონის მოდელებს აქვთ ლამაზი, მეტალის სახელურები ქრომირებული მოპირკეთებით. თუმცა, თუ თქვენ შეადარებთ, ვთქვათ, Model S-ს მოდელ 3-ს, მაშინვე შეამჩნევთ ამ უკანასკნელის სახელურების უკან სიძლიერის ნაკლებობას. Model 3-ის კარების სახელურები არა მხოლოდ თხელია, არამედ ისინი ისე გამოიყურება, თითქოს ისინი დამზადებულია არასრულფასოვანი მასალებით. ხშირია შემთხვევები, როდესაც სახელურები ცივ ამინდში იყინება და კარების გაღება შეუძლებელი ხდება სახელურის დახმარებით.
ტრივიალური დიზაინი
სურათი 79 Tesla Design
მიუხედავად იმისა, რომ ეს სულაც არ არის შოკისმომგვრელი, უმეტესობა ვერ ხვდება ტესლას მოდელებში შემოთავაზებული მულტივერსალურობის ნაკლებობას. რა თქმა უნდა, უფრო მაღალი კლასის მოდელებს უფრო ლამაზი ბოლოები აქვთ და შესაბამისად უფრო ლაგჟერულად გამოიყურებიან, მაგრამ ყველა Tesla თითქმის იდენტურია.
თუმცა აღსანიშნავია ის ფაქტიც, რომ ეს ამავდროულად ბრენდის იდენტობას უსვამს ხაზს და ბრენდინგის მხრივ შესაძლოა გარკვეულ ასპექტებში სწორიც კი იყოს ტესლას ეს ნაბიჯი, თუმცა თუ მომხმარებლებს ვკითხავთ, მივხვდებით, რომ რეალურად მათ ურჩევნიათ შედარებით მაღალი ფასი განსხვავებულ და ორიგინალურ მანქანაში გადაიხადონ. (CASTREJON, 2023)
რადგანაც ტესლას პრობლემების დესკრიფცია უკვე მოვახდინეთ, მოდით ახლა უშუალოდ გადავინაცვლოთ სიტუაციურ ანალიზზე და ვნახოთ, როგორ უმკლავდება ტესლა ამ პრობლემებს და აყენებს თუ არა ის პრობლემებს ზრდასა და ინოვაციებზე უფრო ზევით პრიორიტეტების იერარქიაში.
წარმოების გამოწვევები
Tesla-ს რამდენიმე წარმოების გამოწვევა შეექმნა მას შემდეგ, რაც მან დაიწყო ელექტრო მანქანების წარმოება 2008 წელს. ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი პრობლემა იყო Model 3-ის წარმოება. კომპანიამ დაისახა ამბიციური მიზანი კვირაში 5000 Model 3-ის გამოშვება, მაგრამ ვერ შეძლო. Tesla-ს საწარმოო ხაზს შეექმნა რამდენიმე პრობლემა, როგორიცაა მიწოდების ჯაჭვის პრობლემები, წარმოების პროცესში შეფერხებები და ავტომატიზაციის სირთულე.
ამ საკითხების გადასაჭრელად ტესლამ მრავალმხრივი მიდგომა მიიღო. პირველ რიგში, კომპანიამ გაზარდა თანამშრომლების რაოდენობა თავის საწარმოო ხაზზე, რათა ხელი შეეწყო წარმოების პროცესის დაჩქარებას. მეორეც, Tesla-მ დანერგა მოქნილი წარმოების სისტემა, რომელიც საშუალებას აძლევდა მას შეეტანა ცვლილებები წარმოების პროცესში რეალურ დროში მომხმარებლის მოთხოვნიდან გამომდინარე. დაბოლოს, კომპანიამ ჩადო ინვესტიცია წარმოების ახალ ტექნოლოგიაში, როგორიცაა რობოტიკა და ავტომატიზაცია, რათა დახმარებოდა წარმოების პროცესის გამარტივებას და ეფექტურობის გაზრდას.
Tesla-ს წარმოების გამოწვევები დაკავშირებულია არა მხოლოდ ელექტრო მანქანების წარმოებასთან, არამედ მზის პანელებთან და ბატარეებთან. 2018 წელს ტესლას შეექმნა მნიშვნელოვანი გამოწვევები თავისი მზის პანელების წარმოებაში, მათ შორის ხარისხის კონტროლის საკითხები, წარმოების შეფერხებები და სკალირების წარმოების სირთულე. ამ პრობლემების გადასაჭრელად, Tesla-მ მოახდინა მზის ბიზნესის რესტრუქტურიზაცია და ყურადღება გადაიტანა ენერგიის შესანახ პროდუქტებზე, როგორიცაა Powerwall და Powerpack. ამ პროდუქტებში ინვესტიციებით, Tesla-მ შეძლო შეემცირებინა მზის პანელების წარმოების გამოწვევების გავლენა და დარჩა კონკურენტუნარიანი განახლებადი ენერგიის ბაზარზე.
მიწოდების ჯაჭვის გამოწვევები
მრავალი კომპანიის მსგავსად, ტესლასაც შეექმნა მიწოდების ჯაჭვის რამდენიმე გამოწვევა. ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი საკითხი იყო მისი ელექტრო მანქანების ბატარეების დეფიციტი. ბატარეები Tesla-ს პროდუქციის მნიშვნელოვანი კომპონენტია და ბატარეების დეფიციტმა შესაძლოა საერთოდ შეაჩეროს წარმოება.
ამ პრობლემის გადასაჭრელად Tesla-მ ინვესტიცია ჩადო ბატარეის საკუთარ საწარმოში, სახელწოდებით Gigafactory. Gigafactory აწარმოებს ბატარეებს ბევრად უფრო დაბალ ფასად, ვიდრე ტრადიციული ბატარეების მწარმოებლები, რაც აადვილებს Tesla-ს ელექტრო მანქანების მასშტაბური წარმოება. გარდა ამისა, კომპანია თანამშრომლობდა ბატარეების მომწოდებლებთან, რათა უზრუნველყოს ბატარეების სტაბილური მიწოდება და შეამციროს დეფიციტის რისკი.
სურათი 80 Tesla Gigafactory
სანდრო მაისურაძე და მარიამ თვარაძე, IBSU